Skip to main content

Ρομποτική

Προγράμματα Σπουδών δημιουργημένα από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Εκπαιδευτική Ρομποτική για παιδιά 6-16 χρονών.

Τι είναι η Εκπαιδευτική Ρομποτική;

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αν και εντυπωσιάζει ως γνωστικό αντικείμενο, έχει ευρύτερες δυνατότητες ως μαθησιακό εργαλείο βιωματικής προσέγγισης θετικών και θεωρητικών αντικειμένων, ως μέσο ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων και γενικότερα ως χώρος υποστήριξης των ικανοτήτων για την επιτυχία στον 21ο αιώνα.

Η Ρομποτική σήμερα θεωρείται ως το τέταρτο R της μάθησης «Reading, wRriting aRithmatic and Robotics», που οι σύγχρονοι μαθητές πρέπει να κατακτήσουν για να επιτύχουν σε έναν κόσμο βασισμένο στην τεχνολογία και άκρως ανταγωνιστικό. Η Ρομποτική ενσωματώνει όλα τα πεδία του STEM (Science, Technology Engineering, Mathematic).

Οι εκπαιδευτικές δράσεις Ρομποτικής, µε το διεπιστημονικό χαρακτήρα που έχουν, δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να προσεγγίσουν βιωματικά περιοχές, όπως μηχανική, ηλεκτρονική, αυτόματο έλεγχο, επιστήμες των υπολογιστών, της τεχνολογίας, των μαθηματικών , της φυσικής, αλλά και της αρχιτεκτονικής (STEM).

ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΣΑΣ ΔΩΡΕΑΝ

Συμπληρώστε την φόρμα εγγραφής!

Δηλώστε Συμμετοχή!

Γιατί εκπαιδευτική ρομποτική;

Το βρίσκουν διασκεδαστικό
Γενικά τα παιδιά είναι ίσως τα δημιουργικότερα πλάσματα πάνω στη γη. Τους αρέσει να δημιουργούν, έχουν φαντασία και νιώθουν ικανοποίηση με το κάθε τι που δημιουργούν. Η ρομποτική αναπτύσσει όλα τα παραπάνω, αφήνει τα παιδιά να δημιουργήσουν και να θέσουν σε κίνηση αυτό που δημιούργησαν. Επίσης ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό αφού στο τέλος τα παιδιά μπορούν αν δουν τις κατασκευές των άλλων παιδιών και να συγκρίνουν τις επιδόσεις των ρομπότ που δημιούργησαν πάνω σε μια πίστα.

Είναι αποτελεσματικός τρόπος διδασκαλίας του προγραμματισμού

Όσο ενδιαφέρον ακούγετε από τα παιδιά ο όρος προγραμματισμός τόσο στην πραγματικότητα συναντάμε εμπόδια στη διδασκαλία του στα παιδιά γιατί είναι μια πολύ αφηρημένη έννοια. Αυτή η αφηρημένη έννοια με την ρομποτική παίρνει υπόσταση. Τα παιδιά μπορούν να εφαρμόσουν τις προγραμματιστικές τους γνώσεις και να τις δουν στην πράξη. Μπορούν μέσω της ρομποτικής να αντιληφθούν την ανάγκη για ακριβής εντολές.

Τα παιδιά εφοδιάζονται με χρήσιμες δεξιότητες

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο προγραμματισμός συσκευών θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες σε ζήτηση δεξιότητες στο μέλλον. Η ρομποτική αποτελεί ίσως την ιδανικότερη αρχή για την ανάπτυξη δεξιοτήτων απαραίτητων για το μέλλον των παιδιών.

Η ρομποτική είναι κατάλληλη για παιδιά διαφόρων δυνατοτήτων

Έχει αποδειχθεί ότι η ρομποτική είναι κατάλληλη για όλα τα παιδιά ακόμη και για αυτά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Τα παιδιά αυτά ανταποκρίνονται θετικά στις ήρεμες και ξεκάθαρες εντολές που εκτελεί ένα ρομπότ.

Λύνει το “μυστήριο της τεχνολογίας”

ΟΙ ιστορίες με τα ρομπότ είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα παιδιά. Με την ρομποτική λύνεται το μυστήριο για το πως δημιουργείτε και για το πως αυτό τίθεται σε λειτουργία. Επίσης δίνεται μια απάντηση στο συχνό ερώτημα “Και που θα μου χρησιμεύσει αυτό;”, αφού μέσω της ρομποτικής εφαρμόζονται κανόνες της φυσικής μέσω των μαθηματικών και παίρνουν υπόσταση σε πραγματικό χρόνο.

Τα μαθήματα

Στα πλαίσια των μαθημάτων, τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες ( αισθήσεις ), κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στη συνέχεια, προγραμματίζουν την κατασκευή τους ( ρομπότ ) σε µια απλή γλώσσα προγραμματισμού, ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές , ώστε να πραγματοποιήσει µια συγκεκριμένη ενέργεια. Τα εκπαιδευτικά πακέτα που χρησιμοποιούνται είναι τα Lego Education WeDo 1 και 2 για τις ηλικίες 6-8 και Lego Mindstorms EV3 για τις ηλικίες 8-16 ετών.

Αξίζει να τονισθεί ότι η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας προσαρμόζει τα μαθήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε ειδικά σχεδιασμένο, βάση ερευνητικών μελετών της ευρύτερης επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας, μεθοδολογικό µμοντέλο το οποίο αποτελείται από τα εξής στάδια:

Ενεργοποίηση

Στο στάδιο αυτό γίνεται η εισαγωγή του θέματος που θα µμελετήσουν οι μαθητές, το οποίο αναλύεται και εμπλουτίζεται µε τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα στάδιο στο οποίο αναζητούνται και αξιοποιούνται οι προηγούμενες γνώσεις των μαθητών.

Συλλογιστική ανάδραση

Στο στάδιο αυτό επιχειρείται η κριτική ανάλυση των δρώμενων κατά τη διάρκεια της διαδικασίας που ακολουθήθηκε και των διαμορφωτικών αλλαγών που ενδείκνυται. Η πρακτική αυτή τροφοδοτεί στη συνέχεια το στοχασμό και την παραπέρα δράση της ομάδας.

∆ιερεύνηση

Στο στάδιο αυτό οι μαθητές καλούνται να αξιοποιήσουν τη γνώση και την εμπειρία τους για να δώσουν απάντηση στο πρόβλημα μέσα από στρατηγικές καταιγισμού ιδεών, εννοιολογικών χαρτών, διαλογικής συζήτησης µε τη χρήση των εργαλείων της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Παρουσίαση έρευνας δράσης

Κάθε ομάδα παρουσιάζει το τελικό έργο της και περιγράφει τον τρόπο που συνεργάστηκε για να το φέρει εις πέρας.

Κατασκευή-Προγραμματισμός

Στο στάδιο αυτό επιχειρείται η κατάκτηση των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων µε τα εργαλεία της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής μέσα από οµαδοσυνεργατικές δραστηριότητες µε τελικό προϊόν ένα ρομποτικό τεχνούργημα που παρουσιάζει ελεγχόμενες συμπεριφορές.

Γιατί να επιλέξετε εμάς

Πολυετή προγράμματα που είναι προϊόντα συνεχούς ακαδημαϊκής έρευνας από τμήμα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό.

Τα προγράμματα μας είναι ήδη δοκιμασμένα στο ίδιο το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Προσαρμοσμένα στο ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης.(όχι έτοιμα μαθήματα της Lego).

Διδασκαλία των προγραμμάτων μας γίνεται ΜΟΝΟ από καθηγητές που εκπαιδεύονται, πιστοποιούνται και επανεκπαιδεύονται κάθε χρόνο από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η τεράστια πλειοψηφία των ανταγωνιστών ασχολείται με προετοιμασία σε διαγωνισμούς, το οποίο δεν είναι μάθημα(δεν είναι εκπαιδευτική ρομποτική).

Δείτε αναλυτικά όλα τα προγράμματα σπουδών μας:

Aκολουθήστε την Ακαδημία μας στο Facebook!

ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΗ ΘΕΣΗ ΣΑΣ ΔΩΡΕΑΝ

Συμπληρώστε την φόρμα εγγραφής!

Δηλώστε Συμμετοχή!